Denna webbplats använder cookies för Google Analytics.

På grund av integritetslagstiftningen kan du inte använda denna webbplats utan att acceptera användningen av dessa cookies.

Se integritetspolicy

Genom att acceptera ger du ditt samtycke till Google Analytics spårningscookies. Du kan ångra detta samtycke genom att rensa cookies i din webbläsare.

⛽ Läs om bilindustrins vätgasbedrägeri Överhängande hälsorisk : Endast vatten som biprodukt är en lögn

Second Ride - Elektrifieringsverkstad för klassiska mopeder från 🇩🇪 Tyskland

🇩🇪 förbi

En grupp studenter från Berlin har tagit fram ett ombyggnadskit som kan användas för att konvertera gamla klassiska mopeder som populära Simson tvåtaktsmopeder till elfordon.

Företagets slogan är Reduce, reuse, recycle .

Second Ride GmbH
Managing Directors Carlo Schmid and Sebastian Marten
Herrfurthstraße 30
12049 Berlin
Tyskland
E-post: info@second-ride.de

Konverteringsförfrågningar kan skickas via webbplatsen https://second-ride.de/


tu-berlin-logo-long-red.png

Företaget grundades 2020 som en projektworkshop vid TU Berlin . Den skapades, lärdes ut och regisserades av studenter. Nästa steg var avknoppningen "Second Ride" för att sälja deras högkvalitativa och avancerade ombyggnadskit för klassiska mopeder.

fc01c3e4-3449-4b5d-b1e7-b6e1a0aaa249_w1600_r1.7125827814569536_fpx55.46_fpy44.97.jpg

frontal-nah-plus-moped-web.png

csm_PW_2HandMobilitaet_210111_21fa61be1a.jpg

Universitetsprojektinformation: https://www.tu.berlin/lehren/projektwerkstatt-second-hand-mobilitaet

2021 vann företaget priset CESAER Best Idea 2021.


Konverteringsförfrågningar kan skickas via webbplatsen https://second-ride.de/

Beställa online. Internationell frakt till vilket land som helst.

Har du skapat en anpassad cykel? Dela bilder på detta forum!


Tips: företaget letar efter investerare för att bygga en ombyggnadssats för bilar!

Den miljövänligaste bilen är den ombyggda, inte den nybyggda. Klart är att tillverkningen av en ombyggnadssats orsakar betydligt mindre utsläpp än byggandet av en helt ny elbil, enligt våra beräkningar bara cirka hälften. Istället för att skrota alla nästan 50 miljoner personbilar med förbränningsmotorer som finns på tyska vägar, vore det bättre om vi konverterade dem.

(2021) E-motorer: Elever vill elektrifiera mopeder Från olja till E på 30 minuter. Källa: Spiegel.de


⛽ Läs om bilindustrins vätgasbedrägeri Överhängande hälsorisk : Endast vatten som biprodukt är en lögn