Denna webbplats använder cookies för Google Analytics.

På grund av integritetslagstiftningen kan du inte använda denna webbplats utan att acceptera användningen av dessa cookies.

Se integritetspolicy

Genom att acceptera ger du ditt samtycke till Google Analytics spårningscookies. Du kan ångra detta samtycke genom att rensa cookies i din webbläsare.

⛽ Läs om bilindustrins vätgasbedrägeri Överhängande hälsorisk : Endast vatten som biprodukt är en lögn

Super Soco vinner Guinness världsrekord för största distans på en elektrisk skoter på 24 timmar

🇨🇳 förbi
Guinness World Record

Vmoto-Soco (Super Soco) från 🇨🇳 Kina / 🇦🇺 Australien uppnådde Guinness World Record för den största distansen på en elektrisk skoter på 24 timmar av ett lag i stafettTazio Nuvolari -banan i 🇮🇹 Italien med sin senaste CPx PRO modell.

Det är lika otroligt som det är sant: i går kväll har Vmoto officiellt satt ett nytt @guinnessworldrekord för " den största distansen på en elektrisk skoter på 24 timmar av ett lag i stafett". Åkarna körde CPx PRO och tog sig till banan på @circuitotazionuvolari trots extrema väderförhållanden, som sträckte sig från underkylt regn på natten till varmt solsken under dagen. ⚡🌱🔋

(2023) Vmoto-Soco på Instagram Källa: Instagram | Reddit

Super Soco Team

Vmoto-Soco slog det tidigare rekordet med 151 km - som var satt till 1 780 km . Den använda skotern CPx PRO var en strikt standardversion: en skoter i kategorin L3, utrustad med en 8 000 watt motor med maximal effekt, kapabel till en maximal hastighet på 105 km/h och en maximal räckvidd på 100 km .

Besättningen bestod av professionella journalister och leddes av Valerio Boni , journalist, författare och veteran från dessa uthållighetsutmaningar. Tillsammans med honom Stefano Gaeta , testare och redaktör för Dueruote , Alberto Cecotti , redaktör och körlärare, Begoña Calvo Morillo , redaktör för Motociclismo Espana och körlärare, Massimo Roccoli , sex- tid italienska Supersport Champion, tog styret. Den tekniska samordningen leddes av Claudio Quintarelli , Operation Manager för den italienska grenen av Vmoto med ett förflutet som en racingteamchef i världsklass. Han stöttade honom var Andrea Gerini , teknisk chef och Alessandro Colombo , teknisk chef för Vmoto 🇮🇹 Italien.

Rekordförsöket ägde rum i absolut utmanande väderförhållanden. De fem piloterna befann sig i en mängd olika miljösituationer.

Avgången skedde klockan 21.00 torsdagen den 2 november, med natten långt framskriden och asfalten fuktig. I gryningen av den nya dagen drabbade en mycket stark storm Tazio Nuvolari Circuit, vilket sänkte siktnivåerna och temperaturen, som sjönk på runt 4°. Under morgonen rensade vinden himlen från moln och med solen som tittade fram torkade banan gradvis ut och nådde en perfekt omgivningstemperatur på 16° under de centrala timmarna fredagen den 3 november. Provet avslutades klockan 21.00 fredagen den 3 november.

Tazio Nuvolari Circuit of Cervesina

Med de extrema väderförhållandena var stödet från personalen på Tazio Nuvolari Circuit of Cervesina (PV) viktigt. Avgörande var också utrustningen som gjordes tillgänglig av den tekniska sponsorn Alpinestars , som klädde Vmoto-standardbärarna med de bästa föremålen från Racing-katalogen för att göra dem säkra och skyddade - även från vind och regn!

CPx PRO visade sig å sin sida vara en perfekt allierad när det gäller att vinna lagrarna. I synnerhet var dess hanterings-, stabilitets- och accelerationsegenskaper viktiga för att bibehålla stabil och konstant prestanda under 24 timmar och 1 931 km utan att tveka. Det var ett fysiskt och mentalt uthållighetstest, mycket svårt för åkarna och för Vmoto-teamet, men också för CPx PRO - kallade till ett motståndstest mot överdimensionerad mekanisk påfrestning.

Engagemang och passion lönar sig alltid, speciellt om den stöds av CPx PRO i fantastisk form - kommenterade Claudio Quintarelli, Operation Manager Italian Branch of Vmoto - Vår skoter var inte rädd för att övervinna väderförhållandena under fyra månader inom loppet av 24 timmar flera säsonger. Inte ens översvämningen som drabbade Tazio Nuvolari-banan har någonsin påverkat min tro på att vi skulle ha kunnat ta hem detta extraordinära resultat.

En kommentar från Graziano Milone , VD för strategi och affärsutveckling och CMO för Vmoto:

Under de senaste åren har Vmoto-gruppen vuxit och tagit fram rollen som ledare på den elektriska stadsmobilitetsmarknaden. Detta har förvisso skett tack vare designen av produkterna och strategimarknadsföringen, men ännu mer tack vare kvaliteten på våra fordon. Vi ville starkt åta oss detta åtagande för att tydligt understryka denna punkt: utgångspunkten för designen och konstruktionen av varje Vmoto-märkesfordon är och kommer alltid att vara tillförlitlighet. Detta Guinness World Record gör oss stolta men säger oss också att vår CPx PRO är en extraordinär maskin.

Super Soco record


Källa:

(2023) Vmoto satte det nya Guinness världsrekord för den längsta distansen med en elektrisk skoter på 24 timmar av ett stafettlag Källa: Moto.it (🇮🇹 italienska)

Modeller i den här artikeln



⛽ Läs om bilindustrins vätgasbedrägeri Överhängande hälsorisk : Endast vatten som biprodukt är en lögn